قواعد انصراف از خرید اینترنتی

سوال:
چه قوانین در دادگاه در مورد خرید اینترنتی حاکم است لطفا توضیح دهید؟
پاسخ:

اگر کالایی اینترنتی خریداری شده باشد، اما پس از دریافت آن از خرید کالا پشیمان شده باشید می‌توانید بدون هیچ دلیلی انصراف خود را اعلام کنید و کالا را پس بفرستید.

اگر فروشنده از قبول کالای خریداری شده خودداری کند، می‌توان ظرف یک هفته توسط یکی از دفاتر خدمات قضایی اظهار نامه‌ای مبنی بر پشیمانی از خرید برای فروشنده ارسال کرد تا او نتواند موضوع را انکار کند.

همچنین فروشنده حق گرفتن هیچ وجهی در قبال پرداخت خسارت، باز پس گرفتن کالا و امثال این‌ها را ندارد و تنها هزینه‌ای که خریدار باید بپردازد هزینه پس فرستادن کالا است.

فیشینگ (phishing) در واقع یک نوع کلاهبرداری نوین در دنیای امروز است؛ که کلاهبرداران با استفاده از مهندسی اجتماعی و ایجاد طمع، کاربران را به خرید از فروشگاه‌های مجازی بی اعتبار ترغیب می‌کنند؛ تا به هدفی که پشت این کار وجود دارد و آن هم رسیدن به اطلاعات حساب و کارت بانکی مشتریان است، برسند.

فیشینگ انواع مختلفی دارد و از راه‌های متفاوتی مثل تلگرام، اینستاگرام، تلفن، پیامک یا اپلیکشن و یا درگاه‌های وب صورت می‌گیرد.

ایجاد طعمه و طعمه کردن افراد هم از راه‌های ساده تبلیغاتی؛ مثل فروش شارژ ارزان قیمت، تخفیف‌های باور نکردنی و شرکت در قرعه کشی‌ با جایزه‌های بزرگ و غیره صورت می‌گیرد.

About دکتر حشمدار

پرفسور حشمدار دارای دانشنامه دکترای سازه در زمینه طراحی سازه های سه بعدی و دانشنامه دکترای کامپیوتر در زمینه الگوهای ژنتیکی ، مولف ده ها کتاب و مدال طلای بهترین پژوهشگر جهان در زمینه سازه در سال 2011 می باشد. Computers and Structures, Inc. CALL: +13473940002 Dr. Hashamdar

Check Also

انواع چک، شکایت کیفری علیه ظهر نویس چک چگونه است؟

عادی دارنده این سند تجاری در وجه افراد آن را صادر خواهد کرد. اعتبار این سند تجاری به اعتبار …