طلای آب شده

مسئله بازیافت و استفاده مجدد از طلاهای دست دوم و کارکرده، در تولید طلا، نقره و دیگر فلزات گرانبها از اهمیت بیشتری نسبت به فلزات و سایر آلیاژهای پایه برخوردار می باشد. طلای متفرقه را ذوب می کنند و آن را برای تولید طلای جدید مورد استفاده قرار می دهند.
برای انجام این کار طلای دست دوم یا شمش را ذوب می کنند، ماده ای که حاصل از ذوب طلا می باشد را طلای آب شده می نامند.

در بازار طراحی و فروش جواهر برای اینکه طلای دست دوم و کارکرده را مجددا در تولید جواهرات مورد استفاده قرار دهند، آن را به طلای آب شده تبدیل می کنند.
سپس باید عیار طلای آب شده را مشخص کنند. در نهایت نیز باید یک شماره سریال مشخص در طلای آب شده درج گردد.

طلای آب شده توسط کارگاه های تولیدی معتبر، به یک قطعه طلای جدید تبدیل می شود.
طلای آب شده دیگر اجرت ساخت ندارد؛ به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند طلای آب شده بدون مالیات و اجرت خریداری کنند.
برای تهیه طلای آب شده، متناسب با نوع آلیاژهای موجود در آن و هم چنین نوع استفاده از طلای مورد نظر از درجه حرارتی به اندازه 1617 درجه فارنهایت تا 2006 درجه فارنهایت می توان استفاده کرد.
طلای آب شده می تواند با فلزات دیگر مانند نقره، مس و پالادیوم ترکیب شود تا آلیاژهای مختلفی با رنگ و سختی متفاوت ایجاد شود.

برای تعیین عیار طلای آب شده، قطعه ای کوچک از آن، برای انجام آزمایش ری گیری فرستاده می شود.
آزمایشات ری گیری بر روی قطعه مورد نظر انجام می شود و عیار طلای آب شده از این طریق مشخص می گردد. ا
گر عیار طلای آبشده قطعی نشده باشد، آن را طلای آب شده با عیار شرطی می نامند و هنگام خرید و فروش نیز در فاکتور، طلای شرطی قید می شود.
ری گیری قبضی را صادر می کند که شماره ای در آن وجود دارد، همین شماره را بر روی طلای آب شده نیز انگ می زنند که با استفاده از این انگ به آسانی می توانید عیار طلا را دریافت کنید.

About دکتر حشمدار

پرفسور حشمدار دارای دانشنامه دکترای سازه در زمینه طراحی سازه های سه بعدی و دانشنامه دکترای کامپیوتر در زمینه الگوهای ژنتیکی ، مولف ده ها کتاب و مدال طلای بهترین پژوهشگر جهان در زمینه سازه در سال 2011 می باشد. Computers and Structures, Inc. CALL: +13473940002 Dr. Hashamdar

Check Also

زیبا ترین سنگ های معدنی جهان

زیبا ترین سنگ های معدنی جهان به نام افسانه کهکشان در فرانسه