ارز دیجیتال میکسین (MIXIN)

میکسین (XIN)(Mixin )شبکه قرارداد هوشمندی است که برای تسهیل معاملات متناظر یک به یک (P2P) از طریق دارایی‌های دیجیتال در بستر بلاکچین طراحی شده است.

Mixin Messenger، اولین dAppای است که در شبکه‌ی میکسین ایجاد شده است. این مسنجر از نظر ویژگی معادل مسنجر فیس بوک است که چند ارز را در کیف پول همزمان ترکیب می‌کند. XIN رمز ارز بومی شبکه Mixin است که از بیتکوین،اتریوم، بیت کوین کش، اتریوم کلاسیک و موارد دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. 

Ltd در سال 2013 توسط سدریک فونگ در توکیو ژاپن تاسیس شد و شبکه Mixin تا پایان سال 2017 راه اندازی شد. در پایان سال 2018 ، این شرکت 150،000 دلار برای رقابتی در حد توسعه جهانی در این سیستم عامل ارائه می‌داد. آزمایشگاه‌های میکسین که  صاحب پلتفرم پیام رسان میکسین است، یکی از شرکتهای تابعه میکسین به حساب می‌آید. لی لین در 23 اکتبر 2018 به عنوان رئیس آزمایشگاه‌های میکسین منصوب شد.

عملکرد میکسین:

هسته Mixin در حال حاضر از 13 بلاکچین و بیش از 50000 ارز رمزپایه و انواع متعددی از ربات‌ها پشتیبانی می‌کند. البته بهتر است‌ اینگونه بگوییم که Mixin محکوم به پیروزی است. هر پروژه رمز ارز و بلاکچین که در این شبکه همکاری می‌کند، بیشتر تمرکز‌خود را معطوف به سرعت و قابلیت بالای همکاری کرده‌اند.

 نرم افزارهای پرداخت تلفن همراه  که مبتنی بر شبکه‌های رمزنگاری هستند، توسط پروژه هایی مانند Pundi و OmiseGO ارائه می‌شوند. امروزه فیس بوک خود در حال راه اندازی ارز رمزنگاری شده Libra است.

نیازی به گفتن نیست که Mixin در بازاری شلوغ رقابت می‌کند که لبریز از برندهایی است که تجارت را برای میکسین سخت‌ می‌کنند. اصطلاح mixin احتمالاً فقط برای برنامه نویسان JavaScript آشناست. این اصطلاح اشاره به   راهی دارد که به وسیله‌ی آن محدودیت‌هایی را می‌توان دور زد.  به همین دلیل است که چندین صفحه اول جستجوی Google برای “mixin” پر از این اصطلاح است.

Mixin Messenger به عنوان یک کیف پول موبایل XIN عمل میکند. این کیف پول می‌تواند ارزهای دیگر را نیز ذخیره کند.

آینده ارز دیجیتال میکسین (XIN)

پلتفرم Mixin در ابتدا به عنوان شبکه قرارداد هوشمند دو لایه که با بیت کوین همگام سازی شده است فعالیت می‌کرد. این شبکه همانند شبکه‌های دیگری مانند شبکه لایتنینگ و سایر موارد عمل می‌کرد. از آن زمان برای کار با سایر ارزهای رمزپایه و سیستم عامل‌های بلاکچین مانند Ethereum و ایاس (EOS) گسترش یافته است.

Mixin از مدل UTXO Bitcoin برای معاملات و الگوریتم CryptoNote برای افزایش حریم خصوصی استفاده می‌کند. در سطح پایه، معاملات واقعی به صورت سه مجموعه داده در کنار معاملات تصادفی توزیع می‌شوند. این امر به آنها کمک می‌کند تا با باقی موارد شبیه سازی شوند. این‌کار مشابه محرمانه نگه داشتن مکالمات بیشتر است.

این پروژه بر روی جنبه علامت گذاری معاملات ارز رمزنگاری شده برای پیام رسان Mixin متمرکز است. این در حالی است که OceanONE  مبادله غیرمتمرکزی است که بر روی سیستم عامل ساخته شده است. حدود دوازده برنامه شخص اول و سوم در سیستم عامل موجود است و همه آنها را می توان در بازارهای موبایل Android و iOS یافت.

میکسین حداقل در بازارهای آسیا می تواند غول  صنعت ارزهای رمزپایه باشد. البته، برای موفقیت واقعی باید مشخصات خود را بالاتر از دستور JavaScript و رمز رقابتی Infinity Economics افزایش دهد. همه‌ی این موارد باعث می‌شود این ارز از چشم‌انداز مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار باشد.

About دکتر حشمدار

پرفسور حشمدار دارای دانشنامه دکترای سازه در زمینه طراحی سازه های سه بعدی و دانشنامه دکترای کامپیوتر در زمینه الگوهای ژنتیکی ، مولف ده ها کتاب و مدال طلای بهترین پژوهشگر جهان در زمینه سازه در سال 2011 می باشد. Computers and Structures, Inc. CALL: +13473940002 Dr. Hashamdar

Check Also

Bitcoin investment giant Grayscale debuts ETF in Europe

Crypto investment giant Grayscale is expanding operations by launching a new crypto-linked exchange-traded fund (ETF) …